[ Print ]  [ Close ]

http://ece.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=16421   , 1403/02/31


حضور معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و شهردار منطقه 6 در دانشگاه تربیت مدرس


در این بازدید، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و شهردار منطقه 6 و هیات همراه از پارکینگ درب شمالی دانشگاه،‌ساختمان جوانه و ساختمان سرای سبز دانشگاه بازدید کردند. در ادامه پس از حضور بر سر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، در سالن شورای دانشگاه حضور یافته و در خصوص سناریوهای مختلف ساخت پارکینگ طبقاتی در دانشگاه بحث و گفتگو کردند.

در این نشست دکتر دانشجو ضمن خیرمقدم به مهمانان، نگاه شهرداری به دانشگاه ها را نگاهی مفید و علم دوستانه توصیف کرد و گفت: با توجه به نیاز دانشگاه و نیز حجم ماشین های زیاد در منطقه و نیاز مبرم به پارکینگ، ساخت پارکینگ طبقاتی در نقطه شمالی دانشگاه بسیار کمک کننده خواهد بود. در این خصوص طی سال های گذشته با مسئولان قبلی شهرداری مذاکراتی صورت گرفته بود و ساخت 6 طبقه پارکینگ در دانشگاه مورد موافقت قرار گرفته بود که 2 طبقه کامل آن به مدت 10 سال برای شهروندان خارج از دانشگاه مورد استفاه قرار گیرد.

در ادامه مهندس سهیلی مدیر دفتر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه معرفی کوتاهی از دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه حدود 160 هزار مترمربع مساحت دارد و با توجه به حضور 800 عضو هیات علمی و حدود 1000 کارمند، ‌دانشگاه حداکثر به 1800 واحد پارکینگ نیازمند است. در حال حاضر 430 تعداد پارکینگ حاشیه ای در پردیس مرکزی دانشگاه وجود دارد،علاوه بر آن ‌160 واحد پارکینگ سرپوشیده، 279 تعداد پارکینگ در حال احداث در فاز اول جنوبی و 164 واحد تعداد پارکینگ قابل ساخت در فاز دوم جنوبی وجود دارد که در مجموع دانشگاه 1033 پارکینگ بالقوه دارد.

وی به معضلات فرهنگی و اجتماعی عدم وجود پارکینگ در خیابان های اطراف دانشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود دانشکده های مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه تهران و بیمارستان شریعتی و قلب تهران در خیابان دکتر احمدی و حجم زیاد مراجعه کنندگان و بیماران، نبود پارکینگ در منطقه و توقف های دو ردیفه و سه ردیفه در خیابان دکتر احمدی، نارضایتی بیماران و مراجعه کنندگان را به همراه داشته و باعث بروز مشکلات ترافیکی در این محدوده شده است.

وی  قرار گرفتن پردیس مرکزی دانشگاه در مجاورت ایستگاه مترو تربیت مدرس و نیز قرار گرفتن در مرز شروع محدوده طرح ترافیک آلودگی هوا را ‌فرصت خوبی برای ایجاد پارکینگ در دانشگاه عنوان کرد.

وی در ادامه به سه سناریو ساخت پارکینگ در محدوده شمالی دانشگاه اشاره نمود.

در ادامه مهندس رنجبریان شهردار منطقه 6 به منابع مالی برای ساخت پارکینگ اشاره کرد و در خصوص نحوه مشارکت دانشگاه و شهرداری در این خصوص مطالبی را یادآور شد.

وی گفت: دانشگاه با در اختیار قرار دادن زمین خود، مالکیت این کار را خواهد داشت تا با کمک شهرداری این پروژه به سرانجام برسد تا هم دانشگاه و هم مردم از خدمات پارکینگ بهره مند شوند.

در ادامه دکتر صارمی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد این نشست، شروع حرکتی در تمام بحث های اساسی دانشگاه شامل مسکن کارکنان،‌آبادانی و رونق دانشگاه به عنوان موتور محرکه کشور باشد و شاهد تحولات خوبی در تمامی زمینه ها باشیم.

وی گفت: در این خصوص لازم است تفاهم نامه ای با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ، دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران منعقد شود و ردیف بودجه ای نیز برای این امر اخذ شود تا کار ساخت پارکینگ سریعتر آغاز شود.

در ادامه قرار شد تیمی چند نفره از دانشگاه و شهرداری، تفاهم نامه ای را جهت ساخت پارکینگ تهیه تا به امضای طرفین برسد.



 



11:46 - يکشنبه 19 دی 1400    /    شماره خبر : 16421    /    تعداد نمايش خبر : 1283