[ Print ]  [ Close ]

http://ece.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20561   , 1403/02/31


وزیر علوم : منش پهلوانی باید همراه و ملازم کسب قهرمانی باشد

آیین بدرقه کاروان دانشجویان ایران به یونیورسیاد با حضور وزیر علوم، رییس سازمان دانشجویان، رییس دانشگاه تربیت مدرس، سفیر چین و جمعی از رؤسای فدارسیون‌های ورزشی، شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ در سالن استاد شهد مطهری برگزار شد. دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در آئین بدرقه کاروان دانشجویان ایران به یونیورسیاد بر کسب و پرورش منش پهلوانی در کنار به دست آوردن مقام قهرمانی برای ورزشکاران تاکید کرد و گفت: میان قهرمان و پهلوان تفاوت است به طوری که قهرمان هر کاری را انجام می‌دهد تا موفق شود اما پهلوان برای دست یابی به آن مدال دست به هرکاری نمیزند و رعایت اخلاق و ادب و وجدان را اولویت خود می‌داند.
وزیر علوم اظهار کرد: ورزشکاران باید قهرمانی را با منش پهلوانی به دست آورند . انشاء الله شما قهرمانانی باشید که پهلوانانه رقابت می‌کنید.
دکتر زلفی گل خاطر نشان ساخت: دانشجویانی که در این مسابقات شرکت می‌کنند و به توفیقی دست پیدا می‌کنند، بی‌شک از دانشجویان سرآمد کشور به شمار می‌آیند. وی در ادامه افزود: علوم ورزشی یک رشته عقلی است، بدان‌معنا که برای سلامت تن و جان برنامه‌ریزی می‌شود تا از فرسودگی و بیماری پیشگیری شود و نیاز به درمان در زمان بحران و بیماری به حداقل برسد اما رشته‌های علمی به این موضوع می‌پردازد که زمانی که مشکل به وجود آمد چگونه آن را رفع کنیم. بنابراین جامعه عقل‌مدار جامعه‌ای است که برای ورزش و علوم ورزشی هزینه می‌کند تا ناچار نباشد به حل بحران بپردازد.  دکتر هاشم داداش‌پور رییس سازمان دانشجویان نیر در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و آرزوی توفیق الهی برای دانشجویان گفت: امیدوارم عزاداری‌های شما مقبول درگاه خداوند و بدرقه راه شما عزیزان در این مسابقات باشد به‌طوری که با تلاش شما در این دوره از مسابقات، موفقیت‌های بالاتری از مسابقات ایتالیا کسب کنید.  وی در ادامه افزود: رویدادهای ورزشی، فرصتی است برای دانشجویان تا بتوانند به وسیله ورزش‌های سالم و مفرح، به سمت فضایی نشاط‌آور و پرتحرک حرکت کنند به همین‌منظور تمام تلاش ما این است که پویایی ورزش به حوزه دانشگاهی راه یابد.  رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، دکتر بشریان در ادامه این مراسم گفت: کاروان ورزشی دانشجویان ایران با نام علمداران در یونیورسیاد حضور خواهند داشت زیرا دانشجویان علمداران علم و دانش و تقوا و سرمایه‌های کشور هستند.


10:13 - دوشنبه 2 مرداد 1402    /    شماره خبر : 20561    /    تعداد نمايش خبر : 366