[ Print ]  [ Close ]

http://ece.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21594   , 1403/02/23


برگزاری مراسم هفته پژوهش و تقدیر از برگزیدگان پژوهشی پردیس منابع طبیعی و علوم دریایی

در این مراسم ابتدا دکتر اسماعیلی ساری رئیس پردیس نور ضمن خیر مقدم به حاضران و تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش و روز دانشجو و همچنین تبریک به برگزیدگان پژوهشی، از حمایت های رییس دانشگاه و معاون پژوهشی در خصوص  رفع مشکلات دانشکده به ویژه در دو سال اخیر  تقدیر و تشکر نمود.
وی در ادامه در خصوص حوزه های منابع طبیعی، محیط زیست و اقتصاد دریا محور و اهمیت آن در کاهش بحران های زیست محیطی گریبان گیر جامعه امروزی از طریق انجام پژوهش های پایه، مطالبی بیان نمود و خواستار حمایت های بیشتر معاونت پژوهشی در این خصوص شد.
دکتر عبداله زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز ضمن تبریک هفته پژوهش به نقش آفرینی پژوهشگران این دانشکده در پیشرفت علمی کشور و دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: تعدادی از دانشمندان یک درصد برتر و سرآمدان علمی دانشگاه از پردیس نور هستند و سرانه مقالات چاپ شده به ازای هر عضو هیات علمی این دانشکده ۵ مقاله است و این مقالات جز رتبه‌های اول در دانشگاه و حتی کشور است.
وی افزود: شعار امسال هفته پژوهش ، «پژوهش در خدمت جامعه» است و کمک به حل مسائل و مشکلات جامعه با استفاده از پژوهش بسیار حائز اهمیت است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خاطر نشان ساخت: علم از مرحله تولید تا کاربرد آن شامل چهار مرحله است که تولید علم ، انتشار آن ، ترویج و استفاده از علم را شامل می شود.
وی با توضیحاتی در این خصوص  اظهار داشت: دانشکده در زمینه انتشار علم، موفق عمل کرده و ما باید تلاش کنیم تمام یافته‌های پژوهشی خود را منتشر کنیم.
دکتر عبداله زاده با اشاره به اهمیت ترویج علم گفت:  تا زمانیکه ترویج علم انجام نشود نمی توان از علم استفاده کرد ما باید حداقل یک روز در هفته را برای ارتباط با جامعه و صنعت در نظر بگیریم. سخنرانی‌ها، شرکت در کنفرانس های علمی و صنعتی و بازدیدها در این ارتباط بسیار مهم است و در ترویج علم موثر خواهد بود.
وی به رویداد شب علم در دانشگاه اشاره کرد و گفت:  شب علم که برای نخستین بار در دانشگاه برگزار شد نیز نوعی ترویج علم است. در این راستا دفتر پژوهش‌های کاربردی ما برنامه‌های خوبی برای توسعه اینکار در سال جاری دارد و ما می‌خواهیم دانشکده نیز با تشکیل کمیته ارتباط با صنعت یا پژوهش‌های کاربردی فعالیت گسترده‌ای را در این خصوص انجام دهد.
دکتر عبداله زاده با تاکید بر اثر بخشی پژوهش در جامعه و صنعت یادآور شد: ایران رتبه ۱۵ تولید علم در بین ۲۰۰ کشور را دارا می باشد که افتخار بزرگی است و لازم است در حفظ و همچنین ارتقای این رتبه تلاش کنیم و با توجه به به مسئولیت اجتماعی خود، هم در تربیت دانشجو و هم انجام تحقیقات با کیفیت کوشا باشیم تا بتوانیم از نتایج تحقیقات برای رفع نیازهای کشور استفاده کنیم.
در ادامه دکتر ضابطیان مدیر پژوهش و نوآوری دانشگاه در خصوص تحقیقات جهت دار و نقش اعضای هیأت علمی و دانشجویان و حمایت های معاونت پژوهشی توضیحاتی ارائه داد و در ادامه دکتر یونسی معاون پژوهش و فناوری دانشکده نیز گزارشی از فعالیت های پژوهشی دانشکده ارائه نمود.
در پایان مراسم از برگزیدگان پژوهشی دانشکده، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارشناسان آزمایشگاه  تقدیر شد.
همچنین در حاشیه این مراسم، جلسه ای جدا گانه با حضور دکتر عبداله زاده و مدیران حوزه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و هیأت رییسه پردیس نور با اعضای هیأت علمی و دانشجویان برگزار گردید.


20:17 - چهارشنبه 15 آذر 1402    /    شماره خبر : 21594    /    تعداد نمايش خبر : 242