[ Print ]  [ Close ]

http://ece.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21816   , 1403/02/20


بازدید رییس دانشگاه از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس


دکتر عبداله زاده معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در حاشیه این بازدید اظهار داشت: هر سال در هفته پژوهش نمایشگاهی در سطح ملی برگزار می شود که امسال بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از 20 تا 22 آذر ماه در مصلی تهران برگزار شد و دانشگاه تربیت مدرس دستاوردهای پژوهش و فناوری خود را در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد . در پایان بیست وچهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، غرفه دانشگاه تربیت مدرس به عنوان غرفه برتر شناخته شد و با کسب امتیاز عالی در جمع غرفه‌های برتر و منتخب این نمایشگاه قرار گرفت که این افتخار را به همه دانشگاهیان و پژوهشگران دانشگاه تبریک می گوییم.

وی افزود: برای دومین سال متوالی، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در داخل دانشگاه نیز برگزار شد و تعداد 105 دستاورد پژوهشی از سوی دانشکده ها در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تصریح کرد: از مزایای مهم برگزاری این نمایشگاه، ‌ایجاد امید و انگیزه در بین پژوهشگران به ویژه دانشجویان و ترویج فرهنگ کارآفرینی،‌ ایجاد اشتغال و ارتباط با صنعت است .

دکتر عبداله زاده با اشاره به شعار امسال هفته پژوهش دانشگاه یعنی " پژوهش در خدمت جامعه" خاطر نشان ساخت: امسال تلاش شد در تمامی برنامه های روز و هفته پژوهش در دانشکده ها شامل سخنرانی ها، ‌مسابقه ها‌ و رویداد های مختلف  به بحث کاربردی کردن پژوهش و استفاده از پژوهش در جامعه و صنعت توجه ویژه ای شود . دانشگاه تربیت مدرس در بحث تولید علم ، انتشارات علمی و طرح های پژوهشی دارای رتبه خوبی در بین دانشگاهای برتر کشور است اما ظرفیت این دانشگاه بسیار بیشتر از این است و ما باید در خصوص ترویج علم اهتمام بیشتری نماییم و از طرق مختلف دستاوردهای پژوهشی را به صنایع، شرکت ها و نهادهای مختلف و به طور کلی جامعه و صنعت معرفی کنیم تا بیشتر بتوانیم از دستاوردهای پژوهشی برای رفع مسائل و مشکلات جامعه استفاده نماییم.

گفتنی است نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه با مشارکت تمامی دانشکده ها  27 تا 29 آذر ماه در فضای روبروی ورودی سالن شهید چمران برگزار شد.



14:31 - چهارشنبه 29 آذر 1402    /    شماره خبر : 21816    /    تعداد نمايش خبر : 265