[ Print ]  [ Close ]

http://ece.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21925   , 1403/02/20


برگزاری نشست «رویکردهای نوآورانه در فرایند آموزش مکالمه به زبان روسی: روش‌ها و فناوری‌های نوین»

به مناسبت هفته پژوهش گروه و انجمن علمی دانشجویی زبان روسی دانشگاه تربیت مدرس 22 آذر نشست علمی بین‌المللی «رویکردهای نوآورانه در فرایند آموزش مکالمه به زبان: روش‌ها و فناوری‌های نوین» را به صورت مجازی برگزار کردند.
در این نشست مجازی که مرکز آموزشی ـ انتشاراتی «زلاتائوست» از کشور روسیه، گروه زبان روسی دانشگاه فردوسی مشهد و انجمن ایرانی زبان و ادبیات روسی نیز در برگزاری آن سهیم بودند و 45 نفر از اساتید و دانشجویان زبان روسی از کشورهای ایران، روسیه و تاجیکستان در آن حضور داشتند. ، چهار سخنران به ارائة نظرات خود پرداختند.
نخست دکتر زینب مؤذن‌زاده، استادیار گروه زبان روسی دانشگاه فردوسی مشهد، و دکتر آبتین گلکار، استادیار گروه زبان روسی دانشگاه تربیت مدرس، به شیوه‌های تدریس مکالمه به زبان روسی در دانشگاه‌های ایران اشاره کردند و آسیب‌شناسی و کاستی‌های موجود در این فرایند را تشریح نمودند. سپس دکتر آنا گُلوبوا، مدیر مرکز علمی ـ انتشاراتی «زلاتائوست» (سنت‌پترزبورگ، روسیه)، و آلینا آلیوشینا، پژوهشگر ارشد این مرکز، تازه‌ترین منابع مربوط به این موضوع و شیوه‌های نوین برای تدریس مکالمه را معرفی کردند.
در این نشست همة سخنرانان بر این نکته تأکید کردند که در فرایند آموزش مکالمه در کلاس‌های درس، رفع موانع روان‌شناختی که مانع عملکرد مناسب دانشجویان در تمرین مکالمه می‌شود از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
در حاشیة این نشست مجازی، دکتر آلینا آلیوشینا در ساعت 11:00 همان روز یک کارگاه عملی «شیوه‌های آموزش مکالمه» نیز برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های آموزش زبان روسی برگزار کردند که 30 نفر در آن شرکت جستند و به‌ صورت عملی با شیوه‌های نوآورانة آموزش مکالمه آشنا شدند.


11:18 - يکشنبه 10 دی 1402    /    شماره خبر : 21925    /    تعداد نمايش خبر : 48