[ Print ]  [ Close ]

http://ece.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22262   , 1403/02/20


جلسه دفاع پایان نامه: محمدعلی رنجبر، گروه کنترل

ارائه کننده: محمدعلی رنجبر   
استاد راهنما: دکتر امین رمضانی
استاد مشاور: دکتر مهدی فروزان فر
استاد ناظر داخلی: دکتر سجاد ازگلی
استاد ناظر خارجی: دکتر مهدی علیاری شوره دلی (دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی)
تاریخ: 1402/11/14
ساعت: 15
مکان: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، طبقه پنجم(3آسانسور)، آزمایشگاه کنترل و شبکه‌­های ارتباطی

چکیده:
امروزه یکی از دلایل اصلی آلودگی هوا، استفاده از وسایل نقلیه با سوخت­ های فسیلی برای حمل‌ونقل شناخته می­ شود، به همین دلیل وسایل نقلیه ­ی الکتریکی(EVs) می­تواند جایگزین بسیار مناسبی برای آنها باشد. یکی از دغدغه­ های تولیدکنندگان برای خدمات به مشتری و جذب علاقه­ مندی آنها برای خرید خودرو­های الکتریکی، توانایی آنها در ارائه­ی خدمات شارژ ماشین­های الکتریکی و قیمت مقرون‌به‌صرفه برای تولید انرژی در ایستگاه‌های شارژ الکتریکی به مشتریان است. یکی از اساسی­ترین مباحث، انتخاب روشی مناسب برای تولید انرژی و همچنین ایجاد تعادل بین تولید انرژی و مصرف انرژی در ایستگاه ­های شارژ خودرو­های الکتریکی است. در این پژوهش قصد داریم که بر اساس ساختار­ها و روش­های جدیدی که در یادگیری تقویتی ارائه شده است، به طراحی ایستگاه شارژ خودروالکتریکی برای کنترل جریان و تبادل انرژی میان ایستگاه­های شارژ خودروهای الکتریکی بپردازیم. یادگیری تقویتی این امکان را به ما خواهد داد که بدون نیاز به اپراتور، به‌صورت خودکار ارتباط بین عامل­ها و محیط را برقرار کرده و برخی از عدم‌قطعیت‌ها را حل کنیم. یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان ماشین­های الکتریکی، مسئله­ی شارژ خودرو و در مرحله­ی بعد مدت‌زمان شارژ خودرو است. فراهم‌کردن انرژی موردنیاز برای شارژ خودروهای الکتریکی، باتوجه‌به محدود بودن منابع آبی برای تأمین برق موردنیاز و همچنین کمبود انرژی الکتریکی اندکی دشوار است. به همین دلیل استفاده از انرژی‌های جایگزین ویا کنترل مبادله‌ی انرژی، راه‌حل مناسبی برای تأمین انرژی الکتریکی این‌گونه خودروها می‌باشد. از جمله این انرژی‌های جایگزین، انرژی نور خورشید می‌باشد .
ایستگا­ه­ های شارژ به چهار دسته ­ی اصلی تقسیم می­شوند، این ایستگاه­ های شارژ از انواع مختلفی از مبدل‌های مخصوص و بادامی استفاده می­کنند که مطابق با استانداردهای مختلفی ساخته می­شوند. برای شارژ سریع از یک یا چند شارژر dc و یک شارژر ac استفاده می­شود. مسئله ­ی مهمی که مطرح می­شود ارتباط بین تولید برق برای شارژکردن خودروها و همچنین میزان نگهداری شارژ در خودروها و همچنین تقاضای تعداد خودرو موجود در بازار برای شارژشدن است که باید یک تعادلی بین عرضه و تقاضای شارژدهی باشد. پس موضوع مهم تبادل انرژی توزیع­شده بین ایستگاه­ های شارژ است.



 


12:10 - چهارشنبه 11 بهمن 1402    /    شماره خبر : 22262    /    تعداد نمايش خبر : 60