[ Print ]  [ Close ]

http://ece.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22577   , 1403/02/22


عضویت استادیار گروه پترولوژی دانشگاه تربیت مدرس در هیأت تحریریه مجله انجمن زمین شناسی لندن


دکتر نرگس شیردشت زاده عضو هیات علمی گروه پترولوژی دانشکده علوم پایه به عنوان یکی از اعضای هیات تحریریه مجله بین المللی انجمن زمین شناسی لندن، از مجلات معتبر زمین‌شناسی در سطح جهان با ضریب تاثیر  3.1 و  H-index برابر ۱۲۴ دارای امتیاز Q1 در رده بندی SJR (https://www.lyellcollection.org/journal/jgs/editorialboard) انتخاب شد.

گفتنی است دکتر شیردشت زاده به همراه پژوهشگران برجسته بین المللی موفق به انتشار مقاله ای با دستاوردهای نوین در نشریه معتبر Journal of the Geological Society شده است.

بر اساس یافته‌های وی که بر اساس داده‌های ایزوتوپی و ژئوشیمیایی جدید به‌دست آمده‌اند، یکی از شاخه‌های بزرگ و بسیار قدیمی اقیانوس نئوتتیس به سن ژوراسیک آغازین (190 میلیون سال پیش) در امتداد گسل نایین -بافت وجود داشته که اکنون بقایایی از آن در شمال شهر نایین تا عشین در استان اصفهان یافت شده است. آغاز فرورانش این اقیانوس در کرتاسه بالایی منجر به تشکیل پوسته اقیانوسی جوان‌تری در حدود 90 میلیون سال پیش شده است که امروزه بنام مجموعه های افیولیتی در این مناطق شناخته می‌شود. شناسایی و اثبات وجود اقیانوس قدیمی نئوتتیس به سن ژوراسیک در پهنه ایران مرکزی دریچه‌ای جدید بسوی بازسازی وقایع تاریخ زمین‌شناسی ایران و منطقه به‌شمار می‌رود که همه نظریات پیشین را تحت‌تأثیر قرار داده است.



دسترسی به این مقاله‌ با مشاهده لینک زیر امکان‌پذیر است: https://doi.org/10.1144/jgs2023-181



14:17 - سه شنبه 15 اسفند 1402    /    شماره خبر : 22577    /    تعداد نمايش خبر : 93