مدیریت‌ها


 
مدیریت بودجه و تامین مالی
مدیریت بودجه و تامین مالی

دفتر برنامه و بودجه یکی از مدیریت های تابعه حوزه ریاست دانشگاه می‌باشد که به منظور تامین و توزیع عادلانه منابع مالی بین واحدهای تابعه دانشگاه، پیش بینی نیاز آینده، جذب و بهره برداری از منابع داخلی و موجود در راستای برنامه اجرایی و خط مشی ها و برنامه راهبردی و استراتژی کلان دانشگاه در حال فعالیت می‌باشد.

مدیریت اداری و پشتیبانی
مدیریت اداری و پشتیبانی

نقش منابع انسانی و اهمیت روزافزون آن در توسعه بر هیچ‌کس پوشیده نیست، در فضای پرشتاب و سرشار از رقابت دنیای امروز، آنچه که منجر به کسب مزیت رقابتی درسازمان‌ها می‌شود نیروی انسانی باکیفیت، خلاق و پویاست، به همین منظور مدیریت امور اداری در جهت نیل به اهداف دانشگاه تربیت مدرس با به‌کارگیری و حفظ منابع انسانی مجرب، متخصص و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه با رهبری مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای و برخوردار از بصیرت و انگیزه بالا به‌منظور نقش‌آفرینی در دانشگاه ایفای وظیفه می‌نماید.

مدیریت مالی و حسابداری
مدیریت مالی و حسابداری

مدیریت امور مالی با رویکرد هدایت و هماهنگی فعالیت‌های واحدهای مالی و حسابداری در دانشکده‌ها، واحدها و مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و ارائه خدمات مشورتی و تخصصی جهت اعمال قوانین و مقررات و نظارت بر نحوه ثبت و ضبط و نگهداری حساب‌ها با زیر مجموعه پنج اداره " حسابداری – اموال – اعتبارات و تنظیم حساب‌ها – رسیدگی به اسناد - در آمدها" اقدامات لازم ر ابه سر انجام می‌رسانند، و این مهم با درخواست وجه از خزانه در تأمین اعتبار نسبت به تنظیم جریان نقدینگی در سطح دانشگاه و مراقبت در تأمین به موقع نیازهای مالی برای پرداخت هزینه‌ها، با اجرای اصول و فنون حسابداری و نیز قوانین و مقررات مالی، محاسباتی و معاملاتی از طریق بررسی‌های منظم و ادواری نهایتاً به تهیه و تنظیم و نگهداری حساب‌ها جهت تهیه و تنظیم گزارش تفریغ بودجه در پایان هر سال مالی و ارسال آن به مراجع ذیربط و مدیریت دانشگاه صورت می پذیرد .

مدیریت آموزش و تشکیلات
مدیریت آموزش و تشکیلات

از آنجایی که سازمان ها، بخصوص دانشگاه ها به عنوان سیستم های باز، به طور دائم در تعامل با محیط قرار دارند. این تعامل برای دانشگاه‌ها بسیار مهم و حیاتی می باشد و آن را تحت تأثیر مسایل پیرامون قرار می دهد. از سوی دیگر، محیط فرا روی دانشگاه، محیطی متغیر و در حال تحول است به طوری که نیاز به بازنگری در تمامی ابعاد سازمانی از قبیل ساختار، اهداف، وظایف، مجموعه قوانین و مقررات، سیستم ها و روش های انجام کار، امری اجتناب ناپذیر است.

مدیریت فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی
مدیریت فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی

دفتر فنی و طرحهای عمرانی همزمان با تأسیس دانشگاه با هدف ساخت و ساز فضاهای دانشگاهی ایجاد گردید و فعالیت خود را در زمینه احداث و توسعه و حفظ و نگهداری از بناها و تأسیسات موجود و ساخته شده در سالهای متمادی آغاز نمود، این دفتر با کادری مجرب ‌و ‌کارآمد در امور اجرائی ‌و‌ نظارت بر پروژه‌های عمرانی دارای توانمندیهای بالایی بوده که ماحصل آن ساختمانهای احداثی دانشگاه اعم از آموزشی، اداری، کمک آموزشی، رفاهی-خدماتی ‌و خوابگاه‌های دانشجوئی، محوطه‌سازی ‌‌و‌ سایر مکانهای ایجاد شده در دانشکده‌ها و مؤسسات تابعه می‌باشد. همچنین می‌توان اظهار نمود در راستای شکل‌دهی ‌و بهینه‌سازی فضاهای فیزیکی و کالبدی پروژه‌های عمرانی دانشگاه، سهم عمده‌ای در پیشرفت این مجموعه علمی داشته است.